Tietoja minusta

Oma kuva
Tykkään louskutella kangaspuita.Kankaankudonta on ollut pitkään minun pääharastus. Muutamavuosi sitten innostuin korttien teosta ja se kiinostus on pysynyt. Viimeisenä kiinostuksen kohteena on ollut matonkuteista virkkaminen. Innostun kaikenlaisesta uudesta kovasti. Keskeneräisiä töitä on vaikka kuinkamonta kotona ja uusia suunitelmia pukkaa.Otan mielellään vastaan kommenteja ja neuvoja.Kirjoitele tähän tai sähköpostiini riikka-sofia@hotmail.com . Kiva kun kävit.

tiistai 3. tammikuuta 2017

Suomi 100 vuotta


Tänävuonna Suomi täyttää 100 vuotta.
Olen miettinyt mitä minulla on,
erityisesti kädentöitä,
mitkä olisi 100 vuotta tai vanhempaa.
No jotakin löytyy kuten esim.isänilapsuuden kodin piironki.
Tällä seinävaatteella on ikää ainakin 100 vuotta.
Tämän keinutuolimaton kutoi kankaspuissa 
aikoinaan naapurin Marttatäti koulutyöna koulussa.
Minä vuonna?
Tarkkaa vuotta en tiedä,
mutta kun Martta syntyi 1898 vuonna niin 
todennäköisesti tämä on kudottu koulussa ennen 1917.
Nyt tämä arvokas työ on minun seinällä,
muistuttaen naapurin vaatimattomasta tädistä,
joka erakkona ei halunnut ääntä pitää itsestään.
Me oltiin aikoinaan hyviä ystäviä
 yli 60 vuoden ikäerosta huolimatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti